Протокол от съдебно заседание от 09.03.2021г. по АНД № 37/2021г.

 

На именното повикване в 11:30 часа се явиха:

Вносителят на преписката РУ - Чепеларе, редовно призован, не изпраща представител в съдебно заседание.  

Административният нарушител А.К., редовно призована, се явява лично. 

Районна прокуратура - Смолян, Териториално отделение - Чепеларе, редовно призована, не изпраща представител в съдебно заседание.

Явяват се свидетелите А.С., Е.Г., К.К., М.Д., Н.М. и Е.К., редовно призовани.

Административният нарушител К.: Предоставям на съда относно даване ходи на делото.

Съдът счита, че не са налице процесуални пречки за даване ход на делото и затова,

О П Р Е Д Е Л И:

ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО 

Сне се самоличността на административния нарушител, както следва:

А. С. К. на години, родена на  …. г. в гр.С.,….. (….), с постоянен адрес: гр.Ч., ул. „....” № , вх., ет., ап…., настоящ адрес: гр.Ч., ул."....” № …., с ЕГН: ***.

На страните се разясниха процесуалните им права по чл.274 и 275 от НПК, а на административния нарушител и тези по чл.55 НПК.

Административният нарушител К.: Получих копие от актовете за констатиране на дребно хулиганство и се запознах с тяхното съдържание. Ясни са ми правата в производството по делото. Няма да правя отвод на съда.

Сне се самоличността на свидетелите, както следва:  

А. Е. С. на години, ….., без родство и дела с административния нарушител.

Е.Х.Г. на години, ….., с адрес: гр.Ч., ул.”....” № , ….., без родство и дела с административния нарушител.

М.А.Д. на години, ….., с адрес: гр.Ч., ул.”....” № , ….., без родство и дела с административния нарушител.

Е.М.К. на години, …., с адрес: гр.Ч., ул.”....” № …., ….., без родство и дела с административния нарушител.

К.В.К. на години, ….., с адрес: гр.Ч., ул.”….” № …, ……., без родство и дела с административния нарушител.

Н. С. М. на години, ….., с адрес: гр.Ч., ул.”….” № , ….., без родство и дела с административния нарушител.

На свидетелите се разясни наказателната отговорност по чл.290 от НК, същите обещаха да говорят истината.

Свидетелите бяха изведени от съдебната зала до разпита им.

Съдът счита, че следва да открие съдебното следствие с доклад по делото и затова

О П Р Е Д Е Л И:

ОТКРИВА СЪДЕБНОТО СЛЕДСТВИЕ С ДОКЛАД ПО ДЕЛОТО:

Производството е по реда на чл.1, ал.2 от Указа за борба с дребно хулиганство.

Образувано е по постъпила от РУ-Чепеларе преписка по 1) акт за констатиране на дребно хулиганство № 1/09.03.2021 г., съставен от А.С. - мл.полицейски инспектор в РУ-Чепеларе срещу А. С. К., ЕГН ***, с адрес: гр.Ч., ул.”....” № , вх., ет., ап…., за това, че на 23.02.2021 г. около 7,30 часа, пред сградата на ” гр.Ч., влиза в пререкания с медицинското лице М.Д., като я нарича с думите: „…….”, както и с охраната на училището Е.Г. и пристигналия в момента директор на училището К.К., като последните ги нарича с думите: „………..”, като се е държала арогантно, ритала с крака по входната врата и е чукала с мобилния си телефон по стъклото на същата, която е била затворена, тъй като същата е с ограничен достъп; и по 2) акт за констатиране на дребно хулиганство № 2/09.03.2021 г., съставен от А.С. - мл.полицейски инспектор в РУ-Чепеларе срещу А.С.К., ЕГН ***, с адрес: гр.Ч., ул.”....” № , вх., ет., ап…., че на 23.02.2021 г. около 11,40 часа в стаята на директора, намираща се в сградата на …….” гр.Ч., при изясняване на възникнал по-рано проблем с детето й С.Х. се приближава заплашително към директора на училището госпожа К.К. крещейки думите: ”......” и нанася няколко удара с ръка по бюрото й; отказва да напусне директорската стая и прави това след поискано съдействие от служители на РУ – Чепеларе.

Административният нарушител К.: Запозната съм с двата акта, които ми съставиха днес. Подписах ги. Преди да изляза в майчинство работех като камериерка в хотел „....” и получавах минимална заплата от 650 лв. В момента съм в майчинство, не ходя на работа. Имам и второ дете, което е на 1 г. и ... м., за което се грижа. На 23.02.2021 г. сутринта заведох детето на училище. Детето се казва С.Х., която е на .... години и е ученичка във .... клас. Класен ръководител е госпожа М.. На входа медицинската сестра Д. премери температурата на дъщеря ми и отчете 38 градуса. Преди това, в понеделник я бях водила на лекар и се установи, че няма температура, че детето е здраво и може да си ходи на училище. Аз исках да покажа на госпожа Д. резултата, който бях снимала от личния лекар, че С. е здрава, но тя не пожела. В яда си ритнах вратата, защото тя не пожела да излезе, затова ритнах вратата, за да излезе. Директорката К. дойде и ме видя, че ритам вратата и ми каза да се успокоя. Аз й казах:”ти ли ще ми кажеш” и тогава започна скандала. Не съм ги наричала, че са с „....” и „.....” и другите изрази. Само предупредих медицинската сестра да не крещи на моята дъщеря, че ще й счупя главата и че е „.....“. С. ми каза, че медицинската сестра й е крещяла, защото си е забравила маската, затова я предупредих да не й крещи, нищо повече. Казах й също, че е „.....“, тъй като тя работи при д-р ..... Личният ми лекар е д-р Б.. Госпожа Е.Г. беше там. Тя е охрана в училището. Тя ми каза да се махна. Аз й казах „защо да се махам, че съм родител“ и че имам право да остана там, за да изясним проблема. Всички се скупчиха и стана скандала. Исках детето да влезе на училище и да влезе в час. Казаха ми да изчакам 10 мин., за да проверят отново температурата й. Ядосах се, защото исках да покажа резултата, че дъщеря ми не е болна. Казах на госпожа К., че не е кадърен персонала. Чуках с мобилния телефон по вратата, за да излезе, но не съм ги обиждала. Според мен държанието ми не е нормално и да се държа по този начин в училище. Детето остана на училище, защото й премериха температурата и й беше спаднала незнайно как. Детето остана на училище, защото при второто мерене на температурата й явно е била наред. Отидох отново в училище в 11,30 часа, защото не желая дъщеря ми да учи там. Отидох при директорката, в нейния кабинет и тя започна да ми крещи. Казах й, че искам да отпиша детето от училище. Тя ми отговори, че не зависи от нея, че има ред и правила, но тонът й не беше добър. Тропнах на масата веднъж с юмрук. Казах й да ми дава документите на С.. Всичко това беше заради сутрешната случка. В пристъп на нерви, на яд, на гняв реагирах по този начин. Не съм отписала дъщеря ми от училище, но смятам да я отпиша. Не желая да учи в това училище. Сега разсъждавам, че трябва да се държа по-културно. Съжалявам за това, което направих. Грешката и вината са мои. При директорката беше Е.К.. При положение, че г-жа М. беше заплашила С. с полиция също много ме изнерви. В петък са изчезнали някакви пари на някакво дете и са обвинили С.. Каза ми, че каквото изчезне от класа й я обвиняват.  Г-жа М. ме видя сутринта, когато тропах по вратата. Не съм обиждала г-жа М.. Казах й, че уважението й към нея е свършило. Може да запиша детето ми да учи в друг град.

Актосъставителят  С.:  Днес съставих два акта по Указа за борба с дребното хулиганство срещу К.. Първият го съставих заради това, че на 23.02.2021 г. около 7,30 часа, когато е завела детето си на училище, е влязла в пререкания с медицинското лице, което измерва температурата на децата сутрин, като се е обърнала към нея с думите:”.......”. В същото време на място е пристигнала директорката на училището госпожа К., класната ръководителка на дъщеря й. Също така на място е била и охраната, госпожа Г., като към тях думите били следните: ”..........”, като се е държала агресивно и е ритала с крака по входната врата, с мобилния телефон е удряла по стъклото на вратата, която е била заключена, тъй като има система за достъп и не може всеки да влезе в сградата на училището. Сутринта са я видели доста хора, които са водили децата си. Също така и децата, които са влизали в училище, са го възприели като неподобаващо поведение на родител особено на обществено място, на публично място, с което си действие А. извършва непристойна проява, на публично място, пред повече хора, изразяваща се в демонстриране на неуважение към намиращите се лица. Поводът за скандала е, че предния ден, когато К. е завела детето си на училище е установено, че детето е с висока температура, което по заповед на министъра, децата които са с над опредЕ.та температура нямат право да влизат в училище и трябва да се връщат.  Измерена е температурата на детето е  показала  38,7 градуса, при което медицинското лице е казало да изчака още малко, за да направи втори опит за измерването, при което се установява температура, но по-ниска от първия път, което се е наложило госпожа М., класния ръководител на детето да уведоми майката, че детето е с висока температура, че трябва да се прибере в къщи. Това е искрата на целия проблем. На следващия ден, на 23.02.2021 г. агресията е избила. На 22 връщат детето в къщи. На 23 сутринта го води и е показала от личния телефон показанията на д-р Б., при която е завела дъщеря си предния ден. К. е имала съмнение, че термометъра в училище не работи, затова е отишла при д-р Б., която е измерила температурата на детето й, която е била в границите на нормалното. На следващия ден я е завела на училище. Измерили са температурата на детето и когато К.  обяснява, че е водила детето при лекарката предния ден, влиза в пререкания с медицинското лице и се случват грозните сцени. Същият ден към 11,40 часа госпожа К. отива до сградата на гимназията, където е директорската стая на госпожа К.. Отива с намерение да разговаря с нея и да попита госпожа К., защо детето й вдига температура, при което отговора явно не й е бил достатъчно пълен и точен, при което А.К. е започнала да крещи и казала, че иска отпусното за детето си, че не иска да учи в това училище. Тонът й е бил агресивен. В момента, в който крещяла е тръгнала към бюрото на госпожа К. и с юмрук е ударила по бюрото, при което К. е възприела заплаха от поведението й. Наричала ги е със следните думи: „.........”. С тези си действия госпожа К. се е почувствала застрашена. Тъй като сутринта е водила разговор с инспектор Детска педагогическа стая – госпожа И., затова й е позвънила, за да иска съдействие. Колегите И. и У. са пристигнали на място и са разпоредили на К. да напусне кабинета на директора. Тъй като К. не е напуснала сградата на училището, когато К. я помолила, е направила това след намесата на служители от РУ-Чепеларе - И. и У.. От госпожа И. е било разяснено, че процедурата по издаване на такъв документ за напускане на детето от това училище и записване в друго не става веднага,  като й е разпоредено да напусне училището, при което К. е напуснала училището. Свидетел на цялата ситуация в кабинета на госпожа К. е Е.К., която е работила в канцеларията на госпожа К.. Както Е., така и всички останали са възмутени от поведението на К., тъй като това нещо се случва на публично място, когато учениците са в училище. При снемане на обясненията от К., същата осъзна, че това, което е извършила не е било редно. Нямам информация дали друг път А. се е държала по този начин в училище.

Свидетелката Д.: Работя на 4 часа в училището и измервам сутрин температурата на учениците на входа, предвид епидемичната обстановка. На 22.02.2021 г. сутринта детето на госпожа А.К. – С.Х., която е във .... клас беше с температура 38,7 градуса. Изчаках, защото и друг път се е случвало детето да е с по-висока температура. Не съм го връщала, защото знам, че електронния термометър може да покаже някаква разлика. Втори път замерих температурата, тя пак се оказа висока. Третия пак се оказа висока температурата. В това време дойде госпожа М. и попита какво прави детето, тъй като тя е класен ръководител. Казах й, че детето е с висока температура и каза, че ще се обади на майката. Същият ден, на 22.02. много добре възприе нещата и детето си тръгна. Госпожа М. каза, че майката е разрешила на детето да се прибере. На следващия ден, на 23.02.2021 г. стана грозната и много неприятна случка. Отивайки към работното си място, госпожа А.К. беше на входната врата. Не ме поздрави, не влезе в словесен диалог с мен. Аз влязох, облякох ръкавиците, взех термометъра и застанах на работното място. Измерих температурата на детето и пак показа висока. Обърнах термометъра към госпожа К. и в този момент изригна и започна с грозните думи: „.......”. Госпожа Г., която е охрана в училище се притесни. Въпросната госпожа А.К. започна да рита вратата. Казах й да си овладее агресията, а тя отговори: „.....”. Влязох навътре, а тя продължи да крещи отвън с думите: „........”. Започна да обижда и госпожа Г..  Аз продължих да работя, защото от 7,30 часа до 8,00 часа влизат децата и не мога да напусна работното място. Поведението й беше безкрайно непристойно. Това е институция, в която влизат децата. Потока през тази врата е най-голям и не мисля, че децата трябваше да станат свидетели на тези грозни и безкрайно непристойни думи. Всички деца, които дойдоха сутринта на училище видяха и чуха госпожа К.. По едно време дойде и директорката на училището. Каза на К. да се спре, след което изригна и срещу нея с думите: „.........”. След като й казахме да не блъска с краката по вратата, започна да чука с телефона. Детето беше отстрани и гледаше какво прави майка му. Мислехме да извикаме полиция, но се появи полицай И.Р.. Словесният двубой продължи отвън. Полицай Р. говори с госпожа К.. Същият ден детето не остана на училище. Втория и третия път показа температура. Нищо не ми е показвала, не ми е донасяла официален документ от д-р Б.. К. нищо не ми е показвала на телефона. Каза, че е водила детето при д-р Б.. Каза ми следните думи: „Коя си ти ма. Д-р Б. ми каза, че детето е здраво, че няма температура”. Не съм свидетел на случката, която се е случила следобяд в кабинета на госпожа К.. След като отидох на другото работно място разбрах, че са извикали екип от Спешна помощ, тъй като госпожа К. е получила хипертонична криза след като госпожа К. е отишла в кабинета й.

 Свидетелката Г.: По принцип моето работно време започва от 7,30 часа. На 23.02.2021 г. отидох на работа в 7,20 часа, А. с дъщеря й бяха пред входната врата на училището. Попита ме кога ще дойде медицинската сестра. Отговорих й, че ще дойде до 7,30 часа. Пуснах детето на топло, защото всяка сутрин се мери температурата, а А. остана отвън. Когато М.Д.  дойде на работа, мина покрай нея и нищо не я попита. Медицинската сестра се преоблече, децата започнаха да идват и започна да мери температурата им. А. започна да й вика:”Я излез ма”, да разговарят извън вратата. Тя й отговори, че не може да излезе, че е на работа. Конкретният ден не ни спомням каква беше температурата на детето на А.. Сестрата й каза, че няма да излезе, А. започна да крещи със следните думи: „.......”. А. искаше сестрата да излезе, за да разговаря с нея, защото предния ден – в понеделник на 22.02.2021 г. детето имаше температура и е върната в къщи, като не я пуснаха да влезе в класната стая. К. беше дошла да се разправя. Явно К. е мислила, че детето й е нямало температура. Когато сестрата не излезе, тя тогава започна да вика и да рита по вратата. Аз й направих забележка да спре да рита, а тя ми отговори: „Какво? Ще ви купя една врата”. В същото време дойде и директорката. Ние бяхме от вътрешната страна и директорката дойде при нас. Директорката не е комуникирала с А.. А. още повече започна да говори. Аз като охрана на училището направих няколко пъти забележки на А. да престане. Тя не престана, каза, че чака госпожа М.. Когато видя, че госпожа М., че идва по стълбите и двете се срещнаха на двора, на асфалта. А. започна да крещи и да вика. В същото време продължаваха да идват учениците, а А. употребяваше много грозни цинизми. Казах й, че не е на улицата, а се намира в учебно заведение, че това не е пример за подражание. Когато й направих забележка, А. ми показа среден пръст. Когато й се направи забележка, К. още повече подивява. Всички деца, които са показвали температура над нормалната са връщани от училище.

Административният нарушител К.: Извинявам се на госпожа Г..

Свидетелката  М.: Всичко започна в понеделник на 22.02.2021 г. Идвайки на работа бях уведомена на входа от медицинското лице, че С. е показала три пъти висока температура и детето стоеше встрани до тях, изчакваха да мине малко време, за да й премерят отново температурата. С. е 2 клас. Аз съм класния й ръководител. Аз също застанах на входа, за да измерят температурата й. Четвъртият път отново показа температура, не мога да цитирам колко градуса беше, но беше висока, светеше в червено термометъра. Аз като класен ръководител трябва да информирам майката, че детето трябва да бъде върнато. Досега с майката съм нямала никакви проблеми. Всяка сутрин водеше детето на училище. Когато е дошла не съм била в сградата. Телефонирах й от личния си телефон, уведомих я, че детето е с висока температура и каза да я връщаме. Попитах я дали детето може само да се върне. Тя ми потвърди да я пуснах сама. Изпратих я до изхода, до стълбите и С. си тръгна. След малко А. ми позвъни, за да ми каже, че според нея детето няма температура, защото не гори. Казах й, че са такива правилата, че от мен, като класен ръководител нищо не зависи. Просто трябваше да я информирам. Имах свободен час и бях в учителската стая на първия етаж. Отново ми позвъни телефона към 11,20 часа. Видях, че А. ме търси. Вдигнах й и я попитах какво става и се разкрещя. Пристигна с викове с крясъци с думите: „.......”. Това беше в понеделник.  Не очаквах, тъй като с нея сме нямали година и половина никакъв проблем. Имали сме комуникация всеки ден. Излязох отвън и я попитах какво става. Разкрещя се с думите: „Ти коя си?” Започна да ме обвинява, че съм наричала дъщеря й крадла. Каза, че е ходила при д-р Б., че има снимка, че няма температура. Каза ми следните думи: „Ти ще видиш какво ще стане сега”. Обвини ме, че съм наричала детето й крадла, че съм я заплашвала с полиция, че ще отписва детето от училище. Опитах се да я успокоя. С нея беше и малкото й дете. Крещеше пред по-малкото й дете, което е на една година и половина и пред С.. По този начин  уронва авторитета ми. Опитах се да я успокоя, но не успях. Това беше в понеделник. Опитах се да й обясня, за това, което ми говори. Спомена, че дете от моя клас - А. е биел дъщеря й, че не се грижа за детето й. Във вторник, идвайки на работа в далечината видях, че до входа на училището стои полицай. В момента, в който трябваше да слизам по стълбите към двора на училището, видях А. пред входа. Имаше много хора събрани до училището - от ръководството – госпожа К., охраната, медицинското лице и полицай Р. изтича към тях. Той случайно е минавал. К. крещеше, обиждаше, показваше нецензурни жестове и цинизми. Към охраната също отправяше нецензурни думи. Също така дойдоха и колеги. Това беше в понеделник. Аз минах и се качих по стълбата, просто не исках с нея да влизам в конфликт, защото е родител на дете от моя клас. Госпожа К. ми каза да отида при тях. А. започна отново да крещи с думите: „.....”. Всичките думи съм описала в жалбата си. Обясних на К., че освен нейната дъщеря уча и други деца. Каза ми следните думи: „.......”. Говореше ми на „ма“, с пълно неуважение ми говореше. Не съм видяла да тропа с крак и да удря вратата с телефона. Аз си влязох, защото беше вторник и бях дежурна. Във вторник детето отново е показало висока температура, но след известно време температурата е спаднала. Обвиненията към мен са, че от мен детето вдига температура, тъй като я тормозя и че я пребивам от бой. Във вторник детето беше на училище.

Административният нарушител К.: Дъщеря ми каза, че госпожа М. я заплашва с полиция, че от страх вдига температура.

Свидетелката  М.: В петък колежката по английски ме информира, че едно момче е видяло С. да му бърка в якето и е взела пари. Аз съм длъжна да видя този случай. Отидох, но децата не бяха в стаята. Двете деца бяха отвън на снега. Извиках ги и потвърдиха. С. я оставих сама в коридора и я попитах дали има пари. Тя бръкна в джоба и извади 2 железни лева и 1 железен лев. Детето беше казало вътре, че му е взела един лев и нещо. Когато направих връзката, че трябва да има един лев и дребни стотинки, реших да потърся майката и да я попитам дали е давала пари на детето, защото по принцип нашите деца не пазаруват. Същата сутрин се е случило, защото тя я води и й купува закуска, не е успяла да й купи й е дала да има пари. Позвъних на майката, но не ми вдигна. Попитах С. защо не ми вдига майка й, но ми каза, че е имала проблем със зарядното. Писах й в чата. Всеки ден си пишехме и имам комуникация с нея. По-късно е видяла, аз бях в час и ми е отговорила, че е дала 3 лева, като попита какъв е проблема, а аз й писах, че няма проблем. Дори ми позвъни, че е дала 3 лева на детето.  В петък преди да си тръгна от работа, за да бъде спокойно детето, да не останат някакви съмнения казах на С. да излезе отпред, като казах на децата, че е станало недоразумение, че С. има три лева, който й е дала майка й за обяд. Казах им да си слагат парите в джобовете при тях с цип, защото не мога да бъде сигурна, дори и да е пипала якето, не зная дали е имало пари. За мен детето не е взело никакви пари. Детето не е тормозено и не е бито. Нямало е кражба. Аз съм крайно разочарована от държанието на К.. Урони моя авторитет.

Свидетелката К.: На 22.02.2021 г. детето на А. не е било на училище, защото е било с висока температура. На 23.02.2021 г. сутринта към 7,20 часа- 7,25 часа тръгнах към сградата на основното училище и близо до входа чух крясъци и викове. Отивайки, попитах какво става. Госпожа К. тропаше, викаше и крещеше. Аз влязох вътре в сградата, а К. остана извън сградата, тъй като няма достъп на външни лица в сградата. Разбрах, че детето й има температура – 38,3 градуса. В мое присъствие температурата беше измерена втори път и показа 37,8 градуса. През това време детето стоеше вътре и казах да изчака. Госпожа К. не престана да рита по вратата, да чука с телефона, да ни обижда с много цинични думи, които не ми е удобно да ги кажа. Също така псуваше, показваше неприлични жестове. Това беше пред всички деца, които влизат в училище. На всяко едно дете се измерва температурата. Говореше срещу медицинската сестра, че е ..... Помолих я на няколко пъти да спре. След третото измерване на температурата детето показа 36,7 градуса, което позволи детето да влезе в класната стая. Позволих си след нея да вляза и да я попитам дали е добре. Поговорихме с детето и беше спокойно. Отново излязох и А. не спря през цялото време. Разбрах, че предишния ден е вдигала скандал на класния ръководител и на медицинската сестра. Друг път сме нямали никакви проблеми с нея. Бях решила, че трябва да се обадя в полицията, като в същия момент полицай Р. мина и е чул, че нещо става. Тя дори и пред него си позволи да ни обижда с думите: ”........”, но той успя да я накара да си тръгне. На обяд към 11,20 госпожа К. нахлу в дирекцията. Потресена съм и възмутена от поведението и държанието й, както в сградата на основното училище, така и в дирекцията. Тя влезе и попита защо детето й вдига температура, когато дойде в училище. Аз й обясних, че детето идва от къщи с температура може би на стресова основа, но след като в училище спада температурата, значи проблема не е в училище, не е при нас. Госпожа К. си позволи да каже, че М. я бие и затова детето вдига температура. Казах й, че е недопустимо и няма да позволя да се обиждат колегите в училище, тъй като предишния ден каза, че нямат абсолютно никакви проблеми с госпожа М.. Поиска отпусното, като заяви, че детето й няма да учи в това училище. Всичко това става с много висок тон и с викане. Обясних й, че не стават така нещата детето да бъде преместено другаде, че има процедура, която трябва да се спазва. Тя каза, че не я интересува. В този момент тя размаха юмруците, започна да пляска с ръцете, чукна на бюрото ми, при което подскочиха папки, органайзер и т.н.. Радвам се, че в този момент в дирекцията не бях сама. Аз изпитах страх, че ще бъде ударена от госпожа К.. Нарече ни със следните думи: „........”. В този момент се наложи да се обадя на госпожа И., която е инспектор детска педагогическа стая, тъй като преди това я бях запознала със случая. Тя беше дошла по друг проблем и между другото споделих този проблем. Дойдоха веднага с полицай И.У..  Дори и пред тях К. продължи да крещи и да обижда, но те успяха да я изведат навън. Вследствие на това, аз вдигнах много високо кръвно налягане 180/130 и се наложи да викаме Бърза помощ в училище. Възмутена съм, защото училището е институция и досега никой не си е позволявал такова държание да има. Това е обида за мен, за целия педагогически и непедагогически колектив и на училището, като институция. Възмутена съм за това отношение и държание.  К. чукна един път по масата. В стаята ми беше Е.К., която работеше на компютъра.

Административният нарушител К.: Аз всъщност се оплаках, че децата непрекъснато се бият.

Свидетелката К.: К. спомена, че С. е споделила, че я бият. Казах й, че децата понякога послъгват, ако в даден момент са виновни, а тя ми отговори, че нейната дъщеря не лъже.

Административният нарушител К.: Поднасям извинения към госпожа К..

Свидетелката К.: На 23.02.2021 г. по обяд бях в кабинета на директора. А.К. пристигна, за да разговаря с госпожа К.. Дойде, за да я попита защо детето й вдига температура сутрин при пристигане в училище, при което госпожа К. й обясни, че в сутринта, когато детето е пристигнало е измерена температура, в началото е имало температура. Измерена е втори път, при което температурата е спаднала и детето е влязло в час, но защо вдига, не може да й отговори на този въпрос, при което А. отговори, че според нея детето й вдига температура, защото се страхува да идва на училище, че са я биели. Госпожа К. я попита кой я бие. А. обясни, че госпожа М. я биела, че не си е вършила работата, била е некадърна. Госпожа К. й каза, че не може да позволи да обижда персонала в училището. Тя започна да повишава тон, да крещи, че всички сме некадърни, че не си вършим работата. Добре, че е детето й да изкарва парите. Нарече ни „.....”. Тя поиска документи за преместване, крещейки. Госпожа К. й обясни каква е процедурата. Аз преди това се намесих, когато тя каза, че всички са некадърни, че госпожа М. я биела, намесих се, като я попитах, как така предния ден, когато беше дошла в дирекцията, каза, че няма проблем с госпожа М., а от днес вече има проблем с нея. Тя отговори, че от днес има проблем с госпожа М.. При обясняване на процедурата, че няма как да й бъдат издадени документи, тя тръгна заплашително към бюрото на госпожа К. и на няколко пъти със стиснати ръце в юмрук удари бюрото. Госпожа К. я помоли да напусне. След което се обадихме на полицията, за да поискаме съдействие. Аз в този момент се опитах да обясня, че процедурата за преместване на детето е еднаква, че трябва да се подаде заявление, но тя крещеше и не се вслуша в думите ми. Пристигнаха полицаите, на които обясни, че иска документите на детето веднага, че няма да го остави да учи в нашето училище, понеже е бито. В този момент аз излязох от директорската стаята. След като дойдоха полицаите, А. си тръгна. На госпожа К. й стана лошо от скандала и извикахме Бърза помощ. Силно се възмутих от поведението и държанието на К., защото това е училище и обществено място. Това беше преди обедната почивка. Учителите също чуха как крещи госпожа К.. Стаята на счетоводството е до стаята на директора и мисля, че и те чуха скандала.

Съдът счита, че следва да приобщи към доказателствата по делото представените по преписка рег.№ 373р-3809/2021 г. по описа на РУ гр.Чепеларе писмени доказателства.   Водим от горното, съдът

О П Р Е Д Е Л И:

ПРОЧИТА И ПРИОБЩАВА към доказателствата по делото акт за констатиране на дребно хулиганство № 1/09.03.2021 г., съставен от А.С. - мл.полицейски инспектор в РУ-Чепеларе срещу А. С. К., акт за констатиране на дребно хулиганство № 2/09.03.2021 г., съставен от А.С. - мл.полицейски инспектор в РУ-Чепеларе срещу А. С. К., материалите по преписка рег. № 373р-3809/2021 г. на РУ гр.Чепеларе представени с опис.

 Административният нарушител К.: Нямам други доказателствени искания. Считам, че делото е изяснено.                                

                                                                   

Съдът счита, че делото е изяснено от фактическа и правна страна, поради което

О П Р Е Д Е Л И:

ПРИКЛЮЧВА СЪДЕБНОТО СЛЕДСТВИЕ 

ДАВА  ХОД НА СЪДЕБНИТЕ  ПРЕНИЯ

На основание чл.297 от НПК, съдът дава право на последна дума на административния нарушител К.:  За пръв път ми се случва и не зная какви са наказанията по Указа за борба с дребно хулиганство. Вината за случилото се е моя, но моля за по-леко наказание. Считам че не е следвало да имам такова поведение. Разбирам, че в такава обществена институция, в която се формира поведението на децата, не е нужно да имам такова поведение. Децата и хората не са виновни, че такива като мен вдигат бунт. Заявявам, че това повече няма да се повтори. Осъзнавам, че пред дъщеря ми не бива да се държа по този начин.

Съдът се оттегля на съвещание.

След съвещание, съдът се произнесе с приложеното решение в 13,10 часа, в присъствието на административния нарушител, на която разясни, че същото може да се обжалва пред Окръжен съд Смолян в срок от 24 часа от обявяването му в съдебна зала.

В случай на подаване на жалба, НАСРОЧВА делото за разглеждане пред Окръжен съд гр.Смолян на 11.03.2021 г. от 14:00 часа.

Протоколът изготвен в съдебно заседание.

Заседанието закрито в 13,10 часа.

 

 

Съдия при Районен съд – Чепеларе:

Секретар: