Протокол от съдебно заседание от 04.11.2020 г. по АНД № 126/2020 г.

 

 

На именното повикване в 10:00 часа се явиха:

Жалбоподателят „....” ЕООД, редовно и своевременно призован, не изпраща представител в съдебно заседание.

Ответникът по жалбата Комисия за защита на потребителите, Регионална дирекция гр.Пловдив, редовно и своевременно призован, не изпраща представител в съдебно заседание.

Районна прокуратура гр.Смолян, Териториално отделение – гр.Чепеларе, редовно и своевременно призована, не изпраща представител в съдебно заседание. 

Явяват се свидетелите Г.М. и А.М., редовно и своевременно призовани.

Съдът счита, че не са налице процесуални пречки за даване ход на делото и затова

О П Р Е Д Е Л И:

ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО

Сне се самоличността на свидетелите, както следва:

Г.И.М. на .... години, ....., без родство и дела с управителя на дружеството жалбоподател.

А. А. М. на ... години, ....., без родство и дела с управителя на дружеството жалбоподател.

На свидетелите се напомни наказателната отговорност по чл.290 от НК, същите обещаха да говорят истината.

Свидетелите се изведоха от съдебната зала до разпита им.

         Съдът счита, че следва да открие съдебното следствие с доклад по делото и затова

О П Р Е Д Е Л И:

ОТКРИВА СЪДЕБНОТО СЛЕДСТВИЕ С ДОКЛАД ПО ДЕЛОТО

Производството е по реда на чл.59 ЗАНН.

Образувано е по постъпила жалба от „....” ЕООД, представлявано от управителя С.П.С. против наказателно постановление № К-0048334 от 29.06.2020 г. на директора на Регионална дирекция на КЗП за областите Пловдив, Смолян, Пазарджик, Хасково,  Кърджали и Стара Загора със седалище град Пловдив, с което за нарушение по чл.114, т.2 от Закона за туризма, е наложена имуществена санкция в размер на 1200 лева, на основание чл.208 от Закона за туризма.

Свидетелката М.: На 05.03.2020 г. извърших проверка в хотел „....”, к.к. П.. Проверката е относно регулярен контрол по спазване разпоредбите на Закона за туризма. По време на проверката установих, че туристическият обект е в работен режим и обслужва клиенти. По време на проверката, на видно място в обекта беше поставено временно удостоверение за открита процедура по категоризиране, издадено от Министерство на културата. Във временното удостоверение няма звезди. По време на проверката беше предоставено заявление-декларация за категоризиране на място за настаняване до Министерство на туризма. В него е отбелязано, че хотелиерът иска да направи промяна на определената категория. Тази промяна е единствено цитирам: ”заявяваме желание за промяна на името от „....” на „....”, поради смяна на собствеността”. Във връзка с това заявление попълних чек лист, който е неразделна част от констативния протокол и имаше доста несъответствия. Първото е, че в обекта няма стопански вход с рампа. Второ - няма обозначено място за паркиране и/или гариране за хора с намалена подвижност с ширина 3,6 м.; в обекта няма асансьор; в общите части на хотела няма изградена тоалетна клетка за хора с намалена подвижност; няма озвучителна инсталация в общите части; в обекта няма количка за багаж; в санитарните възли няма обезопасен контакт; в обекта не се предлага румсървис; в обекта не се предоставят вещи под наем и в обекта няма обособена хотелска стая с функционално хотелско и санитарно оборудване, уреди и приспособления за максимално преодоляване на архитектурно-социалните бариери при обслужване на хора с намалена подвижност при спазване на изискванията по чл.65, ал.3 от Наредба № 4 от 2009 г. Всички тези несъответствия ги описахме в констативния протокол. На 15.05.2020 г. лично управителят на фирма „....” ЕООД дойде в офиса на Комисия за защита на потребителите, Регионална дирекция гр.Пловдив и в негово присъствие написах и връчих акт за установяване на административно нарушение. Той разбра за какво нарушение му се съставя акта. Мисля, че имаше възражения. Проверката в самия хотел се извърши в присъствието на служители, които предоставиха всички изискани документи. Проверихме няколко стаи, които са посочени в констативния протокол. Те самите заявиха, че няма изградена стая за хора с намалена подвижност, както и че няма изградена тоалетна за такива хора в общите части. Ние работим по чек лист, който е към наредбата за категоризация. Експертната комисия по какво работи към Министерство на туризма, не мога да кажа. Би трябвало да работят по същата чек листа. Те са категоризиращия орган. В тяхната проверка не знам какво са установили от експертната комисия. Доколкото по преписката не е преснимана горната част на заявление – декларация за категоризиране на място за настаняване, представям отново документа, за да е по-ясно на съда. В този документ е записано промяна на определената категория. Те са поискали единствено смяна на името, поради смяна на собствеността, затова е стартирала процедурата и е издадено временно удостоверение. Както и преди смяна на собствеността на хотела, така и към момента на проверката той е три звезди. В заявление-декларация, на втора страница от него отново е маркирано, че хотела е три звезди. Затова аз съм проверявала изискванията за хотел три звезди. Явно те са закупили хотела или са го взели под наем като процедурата в Министерство на туризма касае именно желание за промяна на името от „....” на „....”, поради смяна на собствеността. На проверката на място бях с колегата М.. При съставяне на акта присъстваше друг колега – Б.С..

Свидетелят М.: С колежката Г.М. бяхме командировани в к.к.П.. Бяхме на рутинна проверка на 05.03.2020 г. в хотел „....”. Още отвън се видя, че няма разчертано място за хора с намалена подвижност; няма изградена рампа на входа; вътре нямаше асансьор; нямаше стая за хора с намалена подвижност; няма тоалетна за хора с намалена подвижност в общите части; няма количка за багаж; нямаше озвучителна инсталация в общите части; няма обезопасен контакт в санитарните възли; не се предлага румсървис; не се предоставят вещи под наем. Колежката изготви констативен протокол. Сградата не е била предвидена за хотел, била е използвана за друга цел и като цяло не отговаря на нормите за хотел. Очевидно е била пригаждана за целите, за които сега се използва. Проверката извършихме в присъствие на лице, което работеше на рецепцията. То ни отвори помещенията и ни обясни, че част от услугите не се предоставят. Аз съм присъствал само при проверката, но не и при съставяне и връчване на акта.

 

Съдът счита, че следва да приобщи към доказателствата по делото материалите по административнонаказателната преписка, изпратени ведно с жалбата, както и представеното в днешно съдебно заседание първа страница от заявление-декларация за категоризиране на място за настаняване. Във връзка с твърденията в жалбата, че по отношение на хотела е била открита процедура по категоризиране на туристическия обект, съдът счита, че следва да изиска изрична информация от Министерство на туризма, което се явява орган по категоризацията, относно това към датата на проверката 05.03.2020 г. от служители на Комисия за защита на потребителите, каква е категорията на хотел „....”, предишно име „....” и какво касае откритата процедура по категоризиране на туристическия обект във връзка с която е било издадено временно удостоверение № РК-18-9959/2020 г. на „....” ЕООД – единствено промяна на наименованието на хотела и дружеството собственик/стопанисващ го или/и промяна на категорията звезди. Водим от горното, съдът

О П Р Е Д Е Л И:

ПРОЧИТА И ПРИОБЩАВА към доказателствата по делото писмо от Комисия за защита на потребителите, Регионална дирекция гр.Пловдив с изх.№ П-03-502/01.10.2020 г.; заповед № 676/21.08.2019 г. на председателя на Комисия за защита на потребителите; заповед № 1060 ЛС/04.11.2015 г. на председателя на Комисия за защита на потребителите; констативен протокол за категоризиране на място за настаняване – хотел със заявена категория три звезди; писмо изх.№ Т-26-В-38/10.02.2020 г. до „....” ЕООД; известие за доставяне, ведно с пощенски плик с п.кл. от 20.08.2020 г.; известие за доставяне с дата на получаване 23.09.2020 г.; наказателно постановление № К-0048334/29.06.2020 г. на директора на Регионална дирекция на КЗП за областите Пловдив, Смолян, Пазарджик, Хасково,  Кърджали и  Стара Загора  със седалище  град Пловдив; акт № К-0048334/15.05.2020 г.; протокол за проверка на документи № К-0109881/15.05.2020 г.; извадка от Търговски регистър за „....” ЕООД; констативен протокол № К-2675069/05.03.2020 г.; приложение към констативен протокол № К-2675069/05.03.2020 г.; писмо изх.№ Т-26-В-40/10.02.2020 г. до „....” ЕООД; ценоразпис за хотел „....”; трудова книжка на В.М.К. – 6 листа; втора и трета страница от заявление-декларация за категоризиране на място за настаняване от 04.12.2019 г.; заявка и разписка за плащане; договор за продажба на общежитие „....”, обособена част от „....” АД гр.Ч., чрез преговори с потенциални купувачи от 15.12.1999 г.; 5 броя снимков материал; 2 броя заявление-декларация за категоризиране на заведение за хранене; писмо от 30.09.2020 г.; потвърждение за заплащане от 03.10.2019 г.; писмо от КЗП, РД гр.Пловдив с изх.№ П-03-502/05.05.2020 г.; писмо-покана П-03-502/05.05.2020 г.; писмо от КЗП, РД гр.Пловдив с изх.№ П-03-502/17.03.2020 г.; известие за доставяне с дата на получаване 20.03.2020 г.; известие за доставяне с дата на получаване 12.05.2020 г.; писмо от   – управител на „....” ЕООД с № П-03-502/21.04.2020 г.; известие за доставяне ведно с пощенски плик с п.к. от 20.08.2020 г.; известие за доставяне ведно с пощенски плик с п.к. от 27.07.2020 г.; пощенски плик с п.кл. от 05.10.2020 г., както и представеното в днешно съдебно заседание първа страница от заявление-декларация за категоризиране на място за настаняване.

ЗАДЪЛЖАВА Министерство на туризма, да представи информация относно това към датата на проверката - 05.03.2020 г. от служители на Комисия за защита на потребителите, каква е категорията на хотел „....”, предишно име „....” и какво касае откритата процедура по категоризиране на туристическия обект във връзка с която е било издадено временно удостоверение № РК-18-9959/2020 г. на „....” ЕООД – единствено промяна на наименованието на хотела и дружеството собственик/стопанисващ го или/и промяна на категорията звезди.

Съдът счита, че делото не е изяснено от фактическа и правна страна, и затова

О П Р Е Д Е Л И:

  НЕ ДАВА ХОД НА СЪДЕБНИТЕ ПРЕНИЯ

ОТЛАГА И НАСРОЧВА делото за 27.11.2020 г. от 09,50 часа, за която дата и час да се призоват страните.

Протокът изготвен в съдебно заседание.

Заседанието закрито 10,30 часа.