Протокол от съдебно заседание от 27.07.202 г. по АНД № 83/2020 г.

 

На второ четене в 11,40 часа.

 

Жалбоподателят К.Ю., редовно и своевременно призован, не се явява. От негово име се явява адв.С., надлежно упълномощен.  

Ответникът по жалбата Регионална дирекция "Автомобилна администрация" гр.Пловдив, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”, редовно и своевременно призован, не изпраща представител в съдебно заседание. От инж. В. – директор на Регионална дирекция "Автомобилна администрация" гр.Пловдив е постъпило писмено становище по делото с вх.№ 9901742/22.07.2020 г. на Районен съд гр.Чепеларе.

Районна прокуратура гр.Смолян - Териториално отделение гр.Чепеларе, редовно и своевременно призована, не изпраща представител в съдебно заседание.

Явяват се свидетелите А.И. и Н.Р.., редовно и своевременно призовани. 

Адв.С.: Да се даде ход на делото.

Съдът счита, че не са налице процесуални пречки за даване ход на делото и  затова,

О П Р Е Д Е Л И:

ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО        

Сне се самоличността на свидетеля, както следва:

А.С.И. на .... години, ......., без родство и дела с жалбоподателя.

Н.Г.Р. на .... години, ........, без родство и дела с жалбоподателя.

На свидетелите се напомни наказателната отговорност по чл.290 от НК, същите обещаха да говорят истината.

Свидетелите бяха изведени от съдебната зала до разпита им.

Съдът счита, че следва да открие съдебното следствие с доклад по делото и затова

О П Р Е Д Е Л И:

ОТКРИВА СЪДЕБНОТО СЛЕДСТВИЕ С ДОКЛАД ПО ДЕЛОТО

Производството е по реда на чл.59 ЗАНН.

Образувано е по постъпила жалба от К.Т.Ю. от гр.Д. срещу наказателно постановление № 36-0000191/15.04.2020 г., издадено от директора на Регионална дирекция „Автомобилна администрация” гр.Пловдив, с което за нарушения на чл.62, ал.1, изр.1 от Наредба № 33/03.11.1999 г. на МТ и по чл.34, §5, буква ”а” от Регламент (ЕС) № 165/2014 г. са му наложени две административни наказания "глоба",  всяка в размер на 200 (двеста лева), на основание чл.105, ал.1, т.1 от ЗАвПр и по чл.93в, ал.13, т.2 от ЗАвПр.

Адв.С.: Поддържам жалбата.

Свидетелят И.: На 09.03.2020 г. около 12,30 часа на главен път II-86, разклона за с.Проглед и к.к.Пампорово, с колегата Р. спряхме автобус с рег. № ....., от категория М2, собственост на ЕТ ".....". Установихме, че водач е К.Т.Ю.. Той ни представи свидетелство за управление на МПС и талон за регистрация на МПС-то, от който установихме коя категория е МПС-то и кой е неговия собственик. Установихме, че извършва специализиран превоз на пътници. Превозваше работници от гр.Девин за гр.Чепеларе. Установихме, че в момента на проверка един от пътниците е без карта за специализиран превоз, а именно В.В.А., с ЕГН ...... Водачът ни представи маршрутно разписание. Маршрутното разписание е документ, от който е видно от къде за къде пътува. Когато е специализиран превоз, картата и билета са едно и също. Картата и билета на пътника, е същевременно и негова застраховка. Водачът няма право да го качи в автобуса, ако няма такава карта. Например, при случаен превоз имената на пътниците се изписват в пътническа ведомост, а при специализирания, какъвто е настоящия случай, трябва да има карта по образец и снимка, с имената, издадена от превозвача. Самият превозвач трябва да издаде такава карта. В случая превозвача беше "....." ЕООД. Направих справка по телефона в информационната система на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация”. За чия сметка се извършва превоза, разбрахме от маршрутното разписание. В него е посочен превозвача "....." ЕООД. Тъй като водача представи друго копие, за друга фирма, и затова, аз се обадих по телефон и разбрах, че за автобуса има лиценз за извършване на специализиран превоз на пътници, но на "....." ЕООД. Когато прочетохме маршрутното разписание пише, че "....." ЕООД трябва да извършва превоз и оттам тръгнах да правя проверка. Превозвачът "....." ЕООД е трябвало да направи карта с имената на лицата, които ще пътуват и да сложи снимка на лицата, които ще пътуват. Не си спомням точната бройка, но мисля, че пътуваха 8 човека. Картата, която другите пътници представиха е по образец и на нея пише имената на пътниците, има снимка, кой  превозвач е издал, подпечатана е и до кога е валидна. Само В.А. не ни представи такава карта. Аз съставих акт на водача, защото в момента на проверката единия от пътниците е без карта за специализиран превоз на пътници. Съставих акта за това, че един от пътниците не ми представи карта. Видно от тахографския лист за деня, водачът не е осигурил да съвпада часовото време върху тахографския лист и реалното време, на страната на регистрация на МПС. В момента на проверката е 12,30 часа, а върху тахографския лист е отбелязано 08,40 часа. Водачът не беше сверил самия тахограф с реалното време в България. Иззех тахографския лист.

На свидетеля се предявява тагохрафски лист, находящ се на лист 7 от АНД № 299/2020  г. на Районен съд гр.Смолян.

Свидетелят И.: Вижда се, че тахографския лист е изкаран в 8,40 часа, а реалния час беше 12,30 часа. Също така се виждат  изминатите километри за деня. От шайбата се вижда, че е тръгнал в 23,40 часа. За това, че не си е сверил тахографа с реалното време в България съставих също акт. На място се състави акта в присъствието на колегата Р.. Водачът го подписа и получи копие от него. Самият тахограф е снабден с часовник, но не съм гледал колко часа показва. Тахографа е преминал техническа проверка. Водачът ни представи  протокол, от който е видно, че е изправен.

Адв.С.: Самият тахограф има дисплей като на часовник, който показва часа. Въпроса ми беше колко часа е показвал?

Свидетелят И.: Самият дисплей започва от 12 часа до 12 часа, не от 12 до 24 часа. И когато се настройва един часовник, слага се тахографски лист вътре, и се вижда, в колко часа започва да работи. Когато в случая е така, той трябва да го настрои, да превърти още един път, за да може да отбелязва както трябва. Не мога да си спомня дали снехме обяснения от пътника А.. Всички представиха карти, само той не представи такава. В.А. каза, че няма издадена карта.

Свидетелят Р.: На 09.03.2020 г. около 12,30 часа на разклона за с.Проглед спряхме с колегата И. автобус с рег. № ..... След спирането му, от документите за самоличност и свидетелство за управление на МПС установихме, че водачът се казва К.Ю.. В момента извършваше специализиран превоз на пътници от гр.Девин за гр.Чепеларе. Специализиран превоз означава, че има договор с дадена фирма или предприятие, в който договор е описано маршрутно разписание, час на тръгване и списък на лицата, които се превозват в автобуса по различното часово време. При извършване на самата проверка, установихме, че се превозва едно лице на име  В.А., който в момента нямаше, не притежаваше карта, която е необходима във връзка с изискванията за специализиран превоз на пътници. На самата бланка, която е по образец, трябва да има снимка и печат на фирмата. Всеки от тези пътници трябва да представи такава карта. Имаше няколко човека в автобуса. Другите представиха такава карта, а само В.А. не представи. Колегата И. състави акт на водача, за това, че А. в момента на проверката няма карта. Ние не можем да знаем в момента на проверката дали въобще не му е издавана, че си я забравил или е случаен пътник, който е качен срещу заплащане.  Много често при специализираните превози примерно карат 10 човека и на още трима нерегламентирано водача взема пари, а не трябва да е така. Второто нарушение е за това, че тахографския лист не съвпада с часовото време на регистрация на територията на Република България. В тахографския лист показваше 8,40 часа, а в момента на спирането беше 12,30 часа, което е изключително опасно и се скриват доста неща. Не дай си боже да стане ПТП и някой е забелязал, че автобус с рег.№ ..... със ..... регистрация прави ПТП, заминава, извикваме водача, извикваме фирмата и установяваме, че в промеждутъка той не е карал. Примерно ПТП-то е станало в 10,50 часа, а ние установяваме по тахографвския лист, че то е в 8,30 часа, което е в разрез с изискването. Ние взехме тахографския лист. Проверихме, че в момента на проверката протокола, който е констатиран при проверка на тахографа, той е идентичен и показва, че автобуса е с изправен тахограф, понеже срока на дейност на протокола, който се издава от оторизиран орган, орган било за дигитален или аналогов тахограф е две години. В този срок означава, че тахографа е изправен. Какви са причините да не бъде сверен в часовото време, ние не можем да коментираме, дали е умишлено или е по някаква техническа неизправност. Ние констатирахме, че тахографския лист не показва времето, което е в действителност и за това се състави акт от колегата И.. Водачът на място получи копие от акта и го подписа. Не мога да кажа дали имаше възражения. Разпечатахме нов тахографски лист и така привърши самата проверка. Водачът си написа имената, номера на автобуса, километрите и сложи нов тахографски лист. Не сме снемали обяснения от лицето, което беше без карта. Обикновено, когато спираме автобуси стават скандали, хората бързат да отидат на работа или се прибират в къщи и недоволството е голямо. Каквото и да каже той, ние не можем да приемем думите му за чиста монета. За нас е важно, че той в момента няма карта. Когато се извършва специализиран превоз на пътници договора се заверява от Областен отдел „Автомобилна администрация”, но на пътя нямаме физическа възможност да позвъним и да попитаме дали лицето примерно Иван Георгиев фигурира в списъка. По принцип дадена фирма възложител, в случая посочена в маршрутно разписание „....” ЕООД, има договор с дадена фирма превозвач, в случая от маршрутното разписание е „.....” ЕООД, да превозва нейните пътници от едно населено място до друго при определено часово разписание. Копие от този договор го има в Областен отдел „Автомобилна администрация” гр.Смолян, който дава часовете на спиране на различните спирки и средната скорост, при която се извършва превоза. Не е задължително списъка на лицата, които ще пътуват да се предоставя с този договор в Областен отдел „Автомобилна администрация”. Тази информация кои лицата пътуват я има при превозвача, като не е задължително списъка на тези лица да се дава в Областен отдел „Автомобилна администрация”. Този списък може да се променя от превозвача, но задължително превозвача трябва да издаде карта, че даденото лице ще пътува.

Адв.С.: Имам доказателствени искания доколкото не съм удовлетворен от показанията и на двамата свидетели. Нормативно, Регионално звено Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”  трябва да съгласува маршрутното разписание, като съгласно чл. 61, ал.3 от Наредба № 33/1999 г. на Министерство на транспорта, задължително при съгласувателната процедура се предоставя списък, съдържащ имената на превозваните лица, съгласно сключения договор и съответно декларация, че същите са негови работници, служители или ученици. В тази връзка считам, че следва да бъде изискана информация от Областен отдел „Автомобилна администрация” гр.Смолян дали лицето В.В.А. фигурира в представения списък по съгласувателната процедура на маршрутното разписание, което е приложено по делото между страни „....” ЕООД и „.....” ЕООД. Информацията ми е, че има такъв списък и лицето фигурира в него. Като в този списък е отразен номера на издадената карта. Твърдим, че не си е носил картата в момента. Според мен житейски е оправдано един шофьор, когато вози едни и същи лица да не ги проверява всеки ден дали си носят картите.

Съдът счита, че следва да приобщи към доказателствата по делото материалите по административнонаказателната преписка, изпратени ведно с жалбата по делото. Ще следва да се изиска информацията посочена от адв.С. от Областен отдел „Автомобилна администрация” гр.Смолян, като съдът счита, че такава информация ще следва да изиска и от превозвача „.....” ЕООД. Водим от горното, съдът

О П Р Е Д Е Л И:

ПРОЧИТА И ПРИОБЩАВА към доказателствата по делото материалите по административнонаказателната преписка, изпратени ведно с жалбата – акт за установяване на административно нарушение серия А-2019, № 272811/09.03.2020 г.; наказателно постановление № 36-0000191/15.04.2020 г., издадено от директора на Регионална дирекция „Автомобилна администрация” гр.Пловдив; маршрутно разписание за специализиран превоз за маршрут: Девин-Широка лъка-Чепеларе-Широка лъка-Девин; пътен лист № 814813/09.03.2020 г.; тахографски лист от 09.03.2020 г.; доклад от А.Г.– главен инспектор в отдел „Контрол” към Регионална дирекция ”Автомобилна администрация” гр.Пловдив с рег.№ 11-54-2757/13.04.2020 г.; заповед № РД-08-30/24.01.2020 г., издадена от  Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията; пощенски плик с п.кл. от 10.06.2020 г.; писмо от  Регионална дирекция „Автомобилна администрация” с изх.№ 52-00-54-2301/4/24.06.2020 г., ведно с извадка от куриер „Спиди” и плик с п.кл. от 24.06.2020 г.

ЗАДЪЛЖАВА Областен отдел „Автомобилна администрация” гр.Смолян и „.....” ЕООД, да представят по делото в едноседмичен срок от съобщението информация относно това дали лицето В.В.А. е включено в списъка към маршрутното разписание за специализиран превоз по договор, сключен между „....” ЕООД и „.....” ЕООД, представлявано от А.Я.Ч., със седалище и адрес на управление: гр.С., ул."...." № ..., вх...., ет...., ап.... към 09.03.2020 г.  и издадена ли е била на същия карта с оглед на този превоз.

Адв.С.: Нямам други доказателствени искания.

Съдът счита, че делото не е изяснено от фактическа и правна страна и затова

О П Р Е Д Е Л И:

НЕ ДАВА ХОД НА СЪДЕБНИТЕ ПРЕНИЯ

ОТЛАГА И НАСРОЧВА делото за 25.08.2020 г. от 10,40 часа, за която дата и час жалбоподателят уведомен в днешно съдебно заседание чрез адв.С.. Да се призоват ответника по жалбата Регионална дирекция "Автомобилна администрация" гр.Пловдив и Районна прокуратура гр.Смолян, Териториално отделение гр.Чепеларе.

Протоколът изготвен в съдебно заседание.

Заседанието закрито в 12:15 часа.

 

                                                      РАЙОНЕН СЪДИЯ:

 

                                                      СЕКРЕТАР: